TAS?? Ja, wij zijn naar TAS geweest…. Terschelling – Ameland – Schiermonnikoog ūüėČ
Maar onze vakantie begonnen we met een nachtje Marrekrite vlakbij Grou en een paar dagen heerlijk vertoeven in Leeuwarden. De mooiste van Nederland, heb ik mij laten vertellen: de Prinsentuin.Wij bofkonten hadden een van de gewilde plekjes weten te bemachtigen en hebben hier heerlijk gestadt, gehangen en the Minions bezocht in de bios.
20  Proosten in de Prinsentuin

Na 3 nachten zijn we na Harlingen gevaren om daar door de sluis het Wad op te gaan. Zo’n 3,5 uur hebben we gevaren en konden we aanleggen in de haven van Terschelling.

15                  foto 6
De sluis is altijd een beetje spannend     Timo spot een zeehond onderweg

T. We begonnen met goed weer op Terschelling, zon en warmte, dus direct naar het strand, Paal 8…West aan Zee.
Daarna was het een paar dagen bewolkt en ook regenachtig. Gelukkig zijn er veel leuke dingen te bezoeken, zoals de bessenschuur en het Wrakkenmuseum.¬†Kwam ik daar niet LiF ondernemers tegen… (Kampari). Op Terschelling heb je een hele grote haven en goede voorzieningen. Natuurlijk hebben we ook de leuke winkels in West en Midsland bezocht.

foto 7 Prachtige lucht boven Terschelling

A. Na 6 nachtjes konden we windtechnisch weer varen en zijn we in 4 uren naar Ameland gevaren. Een hele andere haven. Eigenlijk bestaande uit 1 steiger en voor mijn gevoel midden in de zee.
Hier kregen we windkracht 8 om de oren en dan kan je soms geen suis meer horen ;-). Ook hier hadden we ongeveer 1 strand dag die we natuurlijk aangegrepen hebben.
Na gezandstraald te zijn, hebben we een leuk duinpannetje opgezocht waar een picknick zo geregeld is!

foto 9

Onderweg van Terschelling naar Ameland
kom je langs een plaat vol met zeehonden.

foto 11foto 1213

Fietsen door het duinlandschap van Ameland, afgesloten met een glas Sauvignon op het terras.

foto 314

Wederom een wat regenachtige dag zijn we tussen de buien door naar Ballum gefietst en hebben we geschuild bij Nobel, prachtig uitgebreid met een verwarmd terras. Toen ik deze schaapjes zo romantisch en warmpjes zag liggen moest ik stoppen om een foto te maken, na dat ik dat had gedaan, stonden ze op en draaiden ze mij de kont toe… ik geloof dat lichaamstaal genoeg zegt, we hadden geen match….m√®√®√®√®√®√®√®h.

S. Na 4 dagen zijn we in 3 uur varen naar Schiermonnikoog gegaan, en dat voelt toch een beetje als thuiskomen.

Dit eiland straalt rust uit en ik moet zeggen dat het ook heerlijk was om daar weer te zijn. Wat ik wel een beetje jammer vond is dat de hele haven droogvalt. Het is natuurlijk de ultieme wadbeleving. Op deze manier besef je pas hoe uniek eb en vloed zijn. Bizar. Zo is er zee en 6 uur later is er niets meer, je kunt tot de horizon geen zee meer zien en alleen maar ‘modder’.
Op Schier heb ik nog even een bezoekje gebracht aan de LiF ondernemers op dit eiland en besef je weer dat ondernemen op zo’n eiland heel anders is dan op de wal. Vanwege de zomerstorm en naderende verjaardag van Timo hebben we besloten na 4 nachten weer terug te gaan over het wad en Lauwersmeer. Hier hebben we 2 nachten gelegen vanwege de zomerstorm. Die voor ons best mee viel daar in de buurt van Kollum. Na precies 3 weken op de boot zijn we nu even een paar dagen thuis te logeren en daarna gaan we weer verder op pad.

foto 5foto 1

JOEHOE! Plezier op het strand van Schier!

16¬†De haven in Schier waar langzaam het water weg ‘ebt’

Omdat het weer niet zo mooi was als voorgaande jaren, hebben we iets meer binnen doorgebracht op de boot, wat geen straf is, want ook daar is het heel gezellig!

foto 2 17
Leuk om de boot ook te voorzien van leuke kaarten, spreuken, kleedjes, kussen, vachtjes en lampjes.

Nu ga ik gauw de was wegwerken en genieten van een paar dagen thuis, met name de sanitaire voorzieningen zijn thuis toch wel een genot ūüėČ

Allemaal nog een fijne vakantie!